Oldal kiválasztása

[fusion_global id=”1565″][fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]

Ételek a rendszeres menstruációs ciklus érdekében

Összeszedtem Neked néhány ételt, ami jó hatással lehet a menstruációs ciklusodra. Ezek nem fognak azonnal érezhető változást hozni, viszont hosszútávon meghálálja a tested, ha jól bánsz vele és megfelelő tápanyagokat juttatsz be a szervezetedbe.

Természetesen fontos a rendszeres táplálkozás, fontos, hogy ne egyoldalúan étkezzünk, hanem mindenből megfelelő mennyiséget vigyünk be a szervezetünkbe.

Mit együnk a rendszeres ciklus érdekében?

1. Hal

A halolaj, azaz az Omega 3 zsírsav fokozza a vérkeringést és növeli a dopaminszintet, ami javítja a hangulatod.

2. Színes ételek

Annak érdekében, hogy a menstruációs ciklusod rendszeres legyen, kerüld a túl sok cukrot, a fehér lisztből készült ételeket (tésztát,kenyeret) és a fehér rizst. Ezek azok az ételek, amelyek zavarják a ciklust azáltal, hogy hirtelen megemelik a vércukor szinted. A túlzott zsírraktározás negatívan befolyásolja az ovulációt és a ciklust, így okozva rendellenes menzeszt.

3. Protein

Fogyassz megfelelő mennyiségű húst, túrót. A növényi fehérjék különösen jók a hormonális egyensúly növelésére, ilyenek például a dió, mogyoró, de a sajt, főtt tojás, szója és a szardínia is kiváló fehérjeforrások.

4. D-vitamin

Egy nagyszabású vizsgálatból fény derült arra, hogy azok a nők, akik naponta 3-4 dl zsírszegény tejet fogyasztottak, kevésbé érezték a PMS kellemetlen tüneteit. A lényeg a megfelelő D-vitamin- és kalciumbevitel, ugyanis ezek együtt hatnak az idegrendszerre és az ösztrogénszintre. A tej fogyasztásán kívül más tejtermékek, natúr joghurt, kefir fogyasztása is javasolt. A D-vitamint nehéz élelmiszerekkel bejuttatni a szervezetbe, s noha előfordulása ritka, meg lehet találni tonhalban, tojássárgájában, lazacban, szardíniában és a csukamájban. Még egy fontos D-vitaminforrás: a napfény. Kutatások szerint minimum 10 percet kell a napon töltened heti 2-3 alkalommal. (Télen erre nem nagyon van lehetőség)

5. Étcsokoládé & magnézium

Nem véletlen, hogy a menstruáció környékén készek vagyunk ölni egy kis csokoládéért. Ne aggódjunk, nem bennünk van a hiba. A PMS tüneteit ugyanis a magnéziumhiány is erősíti, és a csokoládéban ebből bőven találhatunk. Továbbá a csokoládé magnéziumtartalmának köszönhetően a dopamin hormon szintjét is megdobja, ennek köszönhetően jobban érezzük magunkat a bőrünkben. Igyekezzünk 60 százalék fölötti kakaótartalmú csokoládét választani, vagy részesítsünk előnyben más magas magnéziumtartalmú táplálékot. A hajdinaliszt, a bulgur, a zabkorpa mind magas dózisban tartalmaz magnéziumot. Egy étcsokoládés zabsütemény finom és tünetenyhítő desszert lehet.


Szia! Muszti Anett vagyok a Periodbox társalapítója. Remélem tetszett a cikk és megválaszolta a kérdésedet. A Periodbox Klubot ismered? Egy Facebook csoport, ahol további segítséget kaphatsz, sőt, te is segíthetsz másoknak! Ide kattintva tudsz csatlakozni!

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]