A Periodboxszal elviselhetőbbé válnak a menstruációs napok. Próbáld ki őket, csatlakozz hozzánk!

Előfizetés
| Rólunk | Blog | Kapcsolat | Együttműködés |

| Hogyan kaphatok ingyen Periodboxot? |

8 tipp, amivel könnyebben átvészelhetőek a menstruációs napok

Valljuk be, senki sem szereti a menstruációs napokat, de minden nőnek el kell ezeket viselni. Amíg valaki könnyebben túl van ezen az időszakon, másoknál komoly, sokszor teljesen megbénító fájdalommal, levertséggel, hangulatingadozással, emésztési problémákkal, ingerlékenységgel kell megküzdeniük, akár már a menstruációt megelőző napokban is.

Összeszedtem néhány dolgot neked, ami segíthet átvészelni ezt a néhány napot.

1. Kerüld a koffein tartalmú italokat
A koffein növeli a feszültséget és az érzékenységet, ezért érdemes ebben az időszakban elkerülni, vagy csökkenteni a napi mennyiséget. Helyette érdemes gyógynövény vagy zöldteát fogyasztani.

2. Melegítő párna, melegítő tapasz
A melegítő párna vagy melegítő tapasz segíti ellazítani az izmok görcsös, fájdalmas összehúzódásait, így például a hasi görcsöket is csillapítja. Vásárolhatsz elektromos melegítő párnát is, vagy egyszer használatos melegítő tapaszt, amit a ruha belsejére ragasztva diszkréten hordhatsz akár a munkában is.

3. Gondoskodj a megfelelő folyadékbevitelről
Mivel az ösztrogén és a progeszteron befolyásolják a szervezeted hidratációs szintjét, ajánlott a menstruációd alatt több vizet innod. Ez a két hormon a menzesz előtti és alatti időszakban folyamatosan ingadozik, így a megfelelő hidratáció érdekében meg kell növelned a folyadékbeviteled.

4. Próbáld ki a kamilla- vagy a cickafarkteát
A cickafark súlyosabb betegségekre ajánlott gyógynövény, de a rendszeres, kúraszerű fogyasztása segíti a női medence szerveit egészségesen tartani. A kamilla gyomorrendszeri vagy hasi panaszok esetén alkalmazható, hiszen enyhíti a fájdalmakat és a görcsöket, így a menstruációs fájdalmakra is tökéletetesen hatásos. Ezen kívül nyugtató hatása segíti feloldani a feszültséged, ami ezeken a napokon igen csak fontos lehet.

5. Fogyassz kalciumban és magnéziumban gazdag ételeket
Az egyik leghatásosabb módszernek bizonyul a nehéz napok előtti feszültség és a hasi görcsök megelőzésére a magnézium. Természetes nyugtatóként pedig harmonikusabbá tehet a mindennapokban. A szakirodalom szerint magnéziumszükségletünk mintegy 10 százalékát ivóvízzel fedezzük, a többiről viszont elsősorban a táplákozás során kell gondoskodnunk, megnövekedett igény esetén pedig a magnéziumkészítmények szedését is érdemes számításba venni. Magnéziumban gazdag ételek például a klorofilban gazdag levélzöldségek, mint a spenót, a sóska, a kelkáposzta, de az olajos magvak és a hüvelyesek is kitűnő magnézium forrása lehet a szervezetednek.

A menstruációd előtti egy hétben a kalcium szinted jelentősen lecsökken, ami ingerlékenységet, depressziót és intenzívebb görcsöket okozhat. A megelőzés érdekében érdemes több tejterméket vagy kalcíiumtablettát fogyasztanod.

6. Forró zuhany
Egy kellemes forró zuhany nem csak ellazít és megnyugtat, de segít feloldani az izomgörcsöket és ezáltal csillapítja a fájdalmat.

7. A testmozgás
Igen is hatásos és nem feltétlenül kerülendő tevékenység a menstruációd alatt. A különféle sportok fokozzák a vérkeringést és javítják az izmok oxigén ellátottságát így enyhítik a görcsös fájdalmakat.

8. Pihenés, alvás
Menstruáció ideje alatt a szervezeted kimerül a hormonok és a fájdalom hatására. Próbálj minél többet pihenni, aludni, hiszen ez időszak alatt regenerálódik a tested, így csökkenhet a fájdalom és jobb lesz a közérzeted.


Szia! Muszti Anett vagyok a Periodbox társalapítója. Remélem tetszett a cikk és megválaszolta a kérdésedet. Ismered a Periodbox Klubot? Ez egy Facebook csoport, ahol további segítséget kaphatsz, sőt, te is segíthetsz másoknak! Ide kattintva tudsz csatlakozni!